Sunday 25 November 2012

Kaitan Cinta dgn Jihad.



>>> buat wanita...^_^


"Wanita yang suci adalah wanita yang dijaga oleh Allah, tidak sedikit pun Allah membenarkn mana-mana lelaki mnyentuh dirinya mahupun hatinya..kerana Allah amat mencintainya..tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki, di manakah Allah untuk menjaga kita?? Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakn kita..

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna Allah ingin mengmbil kita kembali untuk dijagaNya..Jadi, mengapa masih ragu-ragu??..

Kekuatan usah ditunggu tetapi perlu dicari..hargailah kesempatan yang Allah berikan selagi umur masih dipanjangkan..Sweetkan Allah ? ♥ Sweet sangat ^^

Tambahan>>



Pernah sahabat ana meyebut "Duhai sahabatku, jika di Ghaza, Palestin dan Iraq, umat Islam mendapat pahala syahid dengan mujahadah (berjihad) di medan fissabilillah tetapi di Malaysia Allah tidak mendatangkan begitu buat kita untuk berjuang menjadi mujahidah.





 Allah campakkan sekelumit rasa cinta terhadap duniawi dan meminta kita berjuang menentang nafsu demi mencapai redha Illahi. Aku tidak pernah dianugerakan perasaan seperti mu. Allah sekarang sedang cuba memberimu pahala jihad dan mujahidah. 





Pantaskah kau melepaskan peluang untuk mujahadah ini hanya semata mengikut nafsu? Beruntunglah kau sahabatku! Biarpun sakit, setidaknya kau diberi peluang olehnya untuk merasakan mujahadah demi meraih cinta Allah. 





Sedangkan aku? Aku tidak diberi peluang olehNya seperti itu"





sesungguhnya aku mencintai kalian (wanita) demi Allah :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...