Sunday 19 February 2012

tEsmAl..in my heart~


Okey..young lady and the gentlemen..semalam aku borak2 dengan amy,,quite a long time since I talk to her. Macam-macam yang kitorang borak..about school, friends ,our future ,our present. And I found out that deep in my heart,,aku btol-btol rindukan the old me. When I used to be a student at Tesmal. Everything came out to be perfect..when I  eventually graduated from Tesmal.

Aku bukak Fb, juz nak jenguk-jenguk tengok noty..and maen game feveret aku Castle Ville..aku terbace post-post pelajar Tesmal.. “taknak balik skolah,,” “malasnye nak g PENJARA” and bermacam macam lagi. Kalau dulu when I used to study there, memang akan rase macam tu..tapi bila da abez skul aku rase empty..sedih..
Dulu aku rase macam tu jugak, tapi bila da keluar skolah,,aku rasa rindu sangat-sangat kat Tesmal. Kite memang slalu camni kan? Tak hargai pe yang ade di depan kite tapi rindu bila dah xde. So nasihat dari seorang senior kpd adik-adik Tesmal..hargailah Tesmal walaupun korang ase cam penjara,peraturan ketat,pokgad strict and whatsoever..
Amek la sebanyak mane mase yang korang masih ade sewaktu korang masih bergelar pelajar Tesmal untuk reka sebanyak mane kenangan supaya korang dapat nikmati keseronokan jadi boarding school’s students. Well, I didn’t mean that you should do something restricted, tapi korang still bley enjoy dengan aktiviti laen.
 Dulu, I used to gather at tenis court malam hujung minggu dalam pkul 9 lepak-lepak ngan kawan-kawan, celebrate bday kat situ, maen truth or dare, maen kejar-kejar, borak-borak. X perlu ase korang da mature enough to play like a child. Korang akan nyesal coz ini yang akan ceriakan hari-hari korang di Tesmal..

Kalu study something yang korang ase boring and really makes you tense,,no worries dear..bley je ajak geng-geng korang study same-same..buat teka teki on studies..sambil jalan nak balik prep or kelas ke..korang bg laa soalan tentang study and swoh kawan jawab..mungkin bunyi cam x menarik,,tapi korang sedang study actually at that time..
Mase kat skolah,, sebagai pelajar Elit negeri Terengganu, kami diajar supaya  aim pada straight A! walaupun kadang-kadang cg marah and risau kenapa kami banyak maen-maen,xserius..tapi cg xperlu bimbang..kami ingat aim kami..cume kadang-kadang tergelincir je dari landasan.hehee..^^ dan kebiasaannya..pelajar Tesmal terkenal dengan budaya suka study last minute. Seminggu sebelum exam hampir semua akan study kaw2..haha..walaupun pelajar lelaki yang agak malas..
Well, sebenarnye x brape bgus sangat study last minute.. dulu aku sendiri rase susah sangat nak rajinkan diri untuk study awal-awal..penyakit M.A.L.A.S..haha..tapi bila korang da abez skul..akan ase rindunyee kat homework, kelas, cg yang sweet sumenye..even kat buku-buku latihan..huhuk..sedih.. tapi something yang berlaku sume ade sebab dan hikmah yang tersendiri..every dark cloud has its own silver lining.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...